Menu główne
Witamy
Nowiny
Artykuły
Szkolenia
Informacje dodatkowe
Nota prawna
Aktualności
Zamów biuletyn






Kanał RSS
Logowanie



Nasi Terapeuci Drukuj E-mail
Napisał: Administrator   
czwartek, 15 lipiec 2010

 

W naszym serwisie publikować zaczną doświadczeni  terapeuci aktywnie prowadzący działalność terapeutyczną.  

Katarzyna Zaremba – psycholog, psychoterapeuta, socjoterapeuta, coach

Ten adres e-mail jest chroniony przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

tel. 604 600 751 


Przyjmuje w Centrum Psychoterapii i Treningu Grupowego psycholog.info.pl od poniedziałku do piątku

w godzinach od 8 do 21 – 22.

Wizyty w soboty są możliwe po uzgodnieniu z psychologiem 

Czytaj całość...
 
Sposób na upały Drukuj E-mail
Napisał: Katarzyna Zaremba   
środa, 14 lipiec 2010

Mamy fale upałów. Część z nas ten czas może spędzić wypoczywając – i to są szczęśliwcy, którzy nie muszą w ponad trzydziestostopniowej temperaturze za wiele myśleć, podejmować ważnych decyzji, koncentrować się na zadaniach w pracy. Ale co z tymi, którzy muszą?


Czytaj całość...
 
Wiesław Łukaszewski, Wielkie pytania psychologii Drukuj E-mail
Napisał: Przemysław Winiecki   
poniedziałek, 31 styczeń 2005

Książka ogarnia problemy podstaw nauki, psychologii ogólnej i psychologii społecznej. We wstępie autor zauważa, że nauka jest tworem historycznie zmiennym i składa deklarację, że interesuje go aktualny stan badań. W galimatiasie teorii i ujęć psychologii końca XX w. autor dokonuje próby uporządkowania pola współczesnej psychologii w dziesięć zasadniczych problemów. Po wzięciu pod uwagę tego, że autor zarówno we wprowadzeniu jak i w zakończeniu przypomina czytelnikowi, że problemy nauki mają charakter otwarty łatwo zrozumieć dlaczego książka nosi tytuł: „Wielkie pytania psychologii”.

Czytaj całość...
 
4. POCZUCIE NIŻSZOŚCI Drukuj E-mail
Napisał: Estera Markinówna   
czwartek, 06 styczeń 2005
Warunki, w jakich powstaje poczucie niższości, są tak różnorodne i dla każdego inne, iż trudno ująć je w ogólne reguły. W rozdziale tym zajmiemy się pewnymi tylko, szczególnie rozpowszechnionymi przyczynami powstawania poczucia niższości.
Czytaj całość...
 
Przegląd kierunków psychoterapii zaburzeń depresyjnych Drukuj E-mail
Napisał: Radosław Grzybek   
środa, 05 styczeń 2005
Depresja jest prawdopodobnie najlepiej poznanym zaburzeniem psychologicznym. W ostatnich dwóch dekadach została opisana w przeszło 46 000 artykułach (Myers, 2000 za: Seligman, 2004). Ogromne zainteresowanie badaczy idzie w parze z powszechnością jej występowania. Swego czasu nazwana "katarem psychopatologii", przybrała w ostatnich latach rozmiary epidemii. W Stanach Zjednoczonych na przestrzeni kilkudziesięciu lat prawdopodobieństwo zachorowania wzrosło niemalże dziesięciokrotnie. Paradoksalnie naród, w którym zamożność oraz poziom jakości życia plasuje się w ścisłej światowej czołówce, z dekady na dekadę ma coraz większy odsetek osób borykających się z depresją. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że coraz częściej młode osoby skarżą się na jej symptomy (Seligman, 2004, Hammen, 2004). Młodzi Amerykanie, którzy według wskaźników statystycznych mają najlepsze rokowania na przyszłość, ułatwiony start w dorosłość, coraz częściej nie potrafią cieszyć się życiem. Jeżeli dodamy do tego fakt, że większość osób cierpiących na depresję nie leczy się, a pomocy specjalisty poszukuje tylko, co trzeci chory, to sytuacja przedstawia się bardzo niekorzystnie (Preston, 2002)
Czytaj całość...
 
3. PODSTAWOWE POSTULATY PEDAGOGICZNE PSYCHOLOGII INDYWIDUALNEJ Drukuj E-mail
Napisał: Estera Markinówna   
środa, 05 styczeń 2005

Omówiliśmy ogólnie podstawowe tezy psychologiczne kierunku adlerowskiego. Nie poruszaliśmy przy tym zagadnień wychowawczych, chcąc uwydatnić psychologiczny szkielet pedagogiki Adlera. Nie wyczerpaliśmy bynajmniej omówienia całego systemu psychologii Adlera, przeciwnie: ograniczyliśmy się umyślnie do tez podstawowych, a teraz przejdziemy do bardziej szczegółowego rozwijania systemu. Nie będziemy już jednak omijali zagadnień wychowawczych. Jak zaznaczaliśmy we wstępie, psychologia i pedagogika są u Adlera tak ściśle ze sobą zespolone, iż wyodrębnianie jednego z tych działów zmusza do sztucznego rozbijania systemu.


plik doc do POBRANIA
Czytaj całość...
 
2. PODSTAWOWE TEZY PSYCHOLOGII INDYWIDUALNEJ Drukuj E-mail
Napisał: Estera Markinówna   
środa, 05 styczeń 2005

Aby zrozumieć i wytłumaczyć charakter i zachowanie się dorosłego człowieka, należy sięgnąć do jego najwcześniejszego dziecińctwa. Zawiązki przyszłej indywidualności formują się pod wpływem, najwcześniejszych przeżyć. W dziecięcym pokoju powstaje przyszła postawa człowieka. Dlatego w kierunku adlerowskim psychologia dziecka stanowi podstawowy rozdział całej teorii. Psychologią dziecka musi się zająć zarówno ten, kto się specjalnie dziećmi interesuje, jak i ten, kto zamierza zajmować się psychologią człowieka dorosłego. Sięganie do wczesnego dziecińctwa, jako do źródła późniejszego charakteru jednostki dojrzalej, można przypisać wpływowi szkoły Freuda, do której Adler należał, a z której z czasem wystąpił tworząc własny, odrębny kierunek. Rola dziecińctwa w kształtowaniu się psychiki jest jednak w ujęciu Adlera inna zupełnie niż u Freuda.

Czytaj całość...
 
13. PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-WYCHIOWAWCZE Drukuj E-mail
Napisał: Redakcja   
środa, 05 styczeń 2005

13. PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-WYCHIOWAWCZE


Adler i jego uczniowie zmierzają do tego, aby znajomość duszy ludzkiej stała się powszednim dobrem, aby każda matka, każdy nauczyciel, każdy w ogóle człowiek rozumiał pobudki, własnego i cudzego zachowania się i aby umiał odpowiednio postępować z ludźmi. Adlerowskie metody wychowawcze mogą i powinny przeniknąć do każdej rodziny, szkoły, do wszelkich w ogóle instytucyj, mających za główny lub uboczny cel wychowanie. Wskazówki, jakie daje psychologia indywidualna, są dostatecznie proste, aby mogły być dostępne nawet dla sfer mało wykształconych.



Czytaj całość...
 
14. Wspomnienia, sny, zabawy, wypracowania jako objawy stylu życiowego. Drukuj E-mail
Napisał: Redakcja   
środa, 05 styczeń 2005
W najogólniejszym schemacie metoda, jaką stosuje psychologia indywidualna w trudnych przypadkach wychowawczych lub leczniczych, przedstawia się w ten sposób: należy uchwycić styl życiowy ?pacjenta?, wykryć błędy w tym stylu, wskazać je pacjentowi i podsunąć mu sposób wyzbycia się tych błędów. Analizowaliśmy rozmaite rodzaje stylów życiowych, omawialiśmy szeroko błędy, podawaliśmy też wiele wskazówek dla naprawienia błędnych stylów życiowych. Najtrudniej jest dostarczyć konkretnych wskazówek, po czym rozpoznawać styl życiowy osób, z którymi się stykamy. Rozpoznawanie zasadniczej linii charakteru, rzucającej światło na zachowanie się poszczególnych osób, jest niezmiernie trudne. Wymaga wiedzy, odpowiednich zdolności i dużego doświadczenia; nauczyć się tego z samych tylko książek niesposób. Wiedzę książkową z tej dziedziny zdobyć można też nie w postaci teoretycznych rozważań, lecz głównie przez oczytanie w analizach konkretnych wypadków. (...)
Czytaj całość...
 

Szkolenia z Recruit.pl Zapraszamy do zapoznania się z ofertą szkoleniową firmy Recruit.pl Czytaj dalej ...